играта Го

По книжарниците:

Пустинния скорпион

Препоръчваме Ви:

Човекът, който обичаше Стивън Кинг

ДОБРЕ ДОШЪЛ!

Афоризми

Without friends no one would choose to live, though he had all other goods.
Aristotle


Без приятели, никой не би избрал да живее, въпреки, че има всички други блага.
Аристотел

* * *
 
Компютърът победи профи-играч по шоги
Вейцилогия - Японски загадки
Автор: Weiqiland.net   
Петък, 05 Април 2013г. 16:27ч.

Shinichi Sato

Компютърна програма победи професионален играч в мач по шоги (японски шах), съобщава агенция Kyodo.

Двубоят между японеца Шиничи Сато (Shinichi Sato) и програмата Ponanza, от която човекът е претърпял поражение, се е провел в Токио на 30 март 2013 г. Съобщава се, че в началото на мача Сато е имал предимство, но по средата на играта е направил няколко грешки и е загубил.

Мачът се е провел в рамките на турнира "Майстори на шоги срещу машини" (Shogi Master Versus Machine). В турнира участват петима играчи и пет професионални програми. Играта между Сато и Ponanza е била втора по ред, в първата е спечелил играчът. Третият двубой ще се проведе на 6 април.

Shinichi Sato

Програмата Ponanza е създадена от 27-годишния Исей Ямамото (Issei Yamamoto). Разработчикът е присъствал на мача със Сато. Както пояснява вестник "Асахи Шимбун", Ponanza е способна да предвиди повече от 30 милиона сценария за развитие на играта.

През 2012 г. програмата Bonkuras, разработена във Fujitsu Laboratories, победи в мач по шоги Кунио Ененага (Кунио Yonenaga), но тогава играчът е участвал със статус любител. В продължение на няколко десетилетия Ененага е считан за един от най-добрите шоги състезатели, но през 2003 г. той се оттегля от професионалните турнири.

shogi

Шоги принадлежи към категорията на логически игри и е подобна на шах. Мачовете се играят с четиридесет фигури върху дъска с размери девет на девет клетки, на която липсват черни и бели полета. Първата програма за игра на шоги се появява през 1970 г. Освен турнира "хора срещу машини", се провеждат състезания по шоги, в които участват само компютри - например, World Computer Shogi Championship.

За най-известното поражение, което човек е претърпял от машина в логическа игра, се счита загубата през 1997 г. на Гари Каспаров от шахматния суперкомпютър Deep Blue, разработен от IBM.

 

Източници: KALDATA, LENTA.RU, Корреспондент.eu

 
 
* * *